Lid worden bij de Scouts

Meekijken
De Scouts zijn onze leden tussen de 11 en 16 jaar. Geïnteresseerden mogen altijd gratis en vrijblijvend drie keer komen kijken. Zo maak je kennis met Scouting Heidepark, de speltak en Scouting in het algemeen. Mocht het na drie keer niet bevallen, dan ben je bij ons nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je lid en kan je iedere week komen!

Tijdens hun opkomsten beginnen de Scouts vaak door samen een spel te spelen, gevolgd door de hoofdactiviteit. Die varieert van leren om torens te pionieren (bouwen) tot een vossenjacht. Vaak gaan we naar buiten, maar binnen is er ook genoeg te doen. Tijdens de drie uur durende opkomst doen we zo meerdere activiteiten voor de afwisseling, met tussendoor een pauze.

Speciale activiteiten
Naast de reguliere opkomsten zijn er soms speciale opkomsten met aangepaste tijden, zoals ons Paasontbijt of de traditionele Boerenkoolfuif. De Leiding stelt de ouders hier altijd tijding van op de hoogte via mail. Ook hebben we jaarlijks extra activiteiten zoals het Zomerkamp en de Regionale Scouts Wedstrijden waaraan Scouts deel nemen.

Plaatsing
Bij kinderen van rond de 11 jaar spreekt de Leiding voor het meelopen eerst met de ouders, om in te schatten in welke groep het kind het beste past. Na het meelopen kunnen ouders en het kind dan goed inschatten of ze het avontuur met ons aan gaan.

Vanwege grote interesse hebben we een wachtlijst moeten instellen.

Uniform
De Scouts dragen tijdens hun activiteiten standaard een uniform. Het bestaat uit ons blauwe T-shirt en onze omgeknoopte das in de kleuren van Scouting Heidepark, oranje en bruin. Het T-shirt en de das kunt u kopen via de winkel op onze website.

Contributie
Ieder lid van Scouting Heidepark betaalt contributie. Het scoutingseizoen loopt van september tot en met augustus. Hoewel de contributie iets varieert, is deze €135,-. Naast de contributie wordt een aparte bijdrage gevraagd voor het Zomerkamp en overige buitengewone activiteiten. De penningmeester stuurt eenmaal per scoutingseizoen een factuur naar alle leden. Mocht u vragen hebben over de contributie, stuur ons dan een bericht.

Hoewel scouting relatief goedkoop is ten opzichte van andere sport- en vrijetijdsverenigingen, kan het betalen van contributie voor sommige ouders een knelpunt zijn. Bij een laag inkomen kan beroep worden gedaan op het Kindpakket van de gemeente Hilversum. Hiermee wordt gezorgd dat alle kinderen bij een vereniging actief kunnen zijn.

Opzeggen lidmaatschap
Stoppen met scouting? Dat vinden wij natuurlijk ontzettend jammer! Het opzeggen of afmelden van het lidmaatschap kan te allen tijde; Scouting Heidepark hanteert geen officiële opzegtermijn. De afmelding kan per e-mail worden doorgegeven bij de Leiding van de betreffende speltak. De afmelding gaat pas in per het volgende scoutingseizoen, ook al komt het lid niet meer naar de opkomsten. Scouting Heidepark restitueert geen contributie wanneer een lid opzegt.

Lid worden

Als je interesse hebt om lid te worden raden we je aan eens langs te komen tijdens een opkomst. Scouting moet je nu eenmaal doen om het te leren kennen. En voor de drie eerste keren is dat bij ons altijd gratis en vrijblijvend!

Op dit moment is er geen plek bij de Scouts, wat betekent dat er een wachtlijst gehanteerd wordt. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Naam*:

Emailadres*: