Vrijwilliger worden

Om onze scouts te begeleiden tijdens hun avonturen is Scouting Heidepark op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor onze Leiding. We zoeken mensen die het leuk vinden om kinderen en jongeren te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling en niet bang zijn om vies te worden.

De Leiding begeleid in teams onze Welpen (7-11 jaar) of Scouts (11-16 jaar) bij hun wekelijkse opkomsten op zaterdag. Ze zijn verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van de activiteiten, en voor de persoonlijke begeleiding van de jonge leden.

Als Leiding sta je bij Scouting Heidepark nooit alleen. Conform richtlijnen van Scouting Nederland staat er altijd een compleet team onder leiding van meer ervaren scouts aan het roer tijdens opkomsten. Hoewel het grootste gedeelte een groepsinspanning is, heeft de Leiding ook individuele verantwoordelijkheden. Zo ben je soms verantwoordelijk voor een individueel spel, een les of een subgroep kinderen tijdens een opdracht.

We zoeken vrijwilligers met affiniteit voor jongeren en het buitenleven. Het lijkt je dan ook leuk om voor tenminste 3 uur per twee weken één van onze groepen op zaterdag te begeleiden. Daarnaast kun je op termijn ook andere verantwoordelijkheden op je nemen. Ervaring is niet vereist. Wel vragen we samen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan voor al onze Leiding.

We bieden je een plek in een club die bekend staat als persoonlijk en informeel en die voor velen van ons als een tweede familie is. We bieden je regionale opleidingen in diverse onderwerpen zoals kamperen en hout hakken, maar ook in organiseren en persoonlijke begeleiding. Scouts staan altijd voor elkaar klaar, en helpen we je dan ook graag met je eigen ontwikkeling.

Vrijwilliger worden

Lijkt het je leuk om jongeren uit te dagen om telkens weer verder te gaan? We raden je aan eens langs te komen tijdens een opkomst om kennis te maken met ons avontuur. Stuur een bericht, dan maken we een afspraak.

Naam*:

Emailadres*: