De Gooische Zwervers

Stamleden rondom een kampvuur tijdens Winterkamp
Leden van de Stam tijdens Winterkamp in Austerlitz

De jongvolwassen stam van Scouting Heidepark heet De Gooische Zwervers en bestaat uit leden van 21 tot 35 jaar. Iedere eerste zaterdagavond van de maand komen we samen, op het clubhuis of elders.

In plaats van leiding, organiseren we zelf in tweetallen om de beurt opkomsten. We gaan er bijvoorbeeld op uit om te geocashen, we spelen in Hilversum urban golf of maken een vaartocht op de Loosdrechtse Plassen. Maar ook op het clubhuis zitten we niet stil. We organiseren een muziekquiz, leren over bushcraften of bouwen een nieuwe bank voor ons buitenterrein. En natuurlijk mag een kampvuur en flink wat gezelligheid niet ontbreken!

Hoewel niet iedereen bij elke activiteit aanwezig is, dragen we allemaal onze eigen steentje bij. Ieder scouting seizoen wordt er een stam voorzitter gekozen om de groep te coördineren en te vertegenwoordigen. We zetten jaarlijks ons eigen zomerkamp in het buitenland op en hier en daar een extra kamp of uitje. Daarin volgt het programma wat de leden zelf samen besluiten.

Ben je nieuwsgierig geworden en lijkt het je leuk om een keertje te komen kijken? Dat kan! We hebben geen geen wachtlijst. Stuur een bericht.