Lid worden bij de Welpen

Meekijken
Al vanaf 7 jaar kun je lid worden bij de Welpen van Scouting Heidepark! Vanaf 5 jaar kun je je enkel inschrijven op de wachtlijst. Geïnteresseerden mogen altijd gratis en vrijblijvend drie keer komen kijken. Zo maak je kennis met Scouting Heidepark, de Welpen en Scouting in het algemeen. Mocht het na drie keer niet bevallen, dan ben je bij ons nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je lid en kan je iedere week komen!

Elke zaterdag hebben de Welpen standaard opkomst van 10:00 tot 12:00 uur. Een Welpenopkomst begint altijd met het hijsen van de vlag. Daarna vertelt de Leiding wat over de opkomst: het thema en wat we gaan doen deze week. Dat kan bijvoorbeeld knutselen zijn, spelletjes spelen of we gaan samen het bos in. Tijdens de twee uur durende opkomst doen we vaak meerdere activiteiten, met tussendoor een drinkpauze.

Speciale activiteiten
Naast de standaard opkomsten zijn er soms speciale opkomsten met aangepaste tijden, zoals het Kerstontbijt, de Seizoensopening of de traditionele Boerenkoolfuif. De Leiding stelt de ouders hier altijd tijdig van op de hoogte via mail. Ook hebben we jaarlijks extra activiteiten zoals het Zomerkamp en het Regionale Welpen Weekend waaraan Welpen deel mogen nemen.

Plaatsing
Scouting Heidepark heeft de luxe van een groot leiding team. Daardoor hebben we plaats voor een grote groep Welpen die goed en persoonlijk begeleid kunnen worden. Omdat we die persoonlijkheid willen blijven bieden, komt het soms helaas wel voor dat we een wachtlijst hanteren bij Scouting Heidepark.

Uniform
De Welpen hebben een simpel uniform. Het bestaat uit ons groene Welpen T-shirt en een omgeknoopte das in de kleuren van Scouting Heidepark, oranje en bruin. Het T-shirt en de das bieden we beiden zelf te koop aan in onze webshop. Bij het overgaan naar de latere leeftijdsgroepen blijft de das altijd onderdeel van het uniform, het T-shirt wordt vervangen.

Contributie
Ieder lid van Scouting Heidepark betaalt contributie. Het scoutingseizoen loopt van september tot en met augustus. Momenteel bedraagt de contributie per jaar €135. Naast de contributie wordt een aparte bijdrage gevraagd voor het Zomerkamp en andere buitengewone activiteiten. De penningmeester stuurt eenmaal per scoutingseizoen een factuur naar alle leden. Mocht u vragen hebben over de contributie, stuur ons dan een bericht.

Hoewel scouting relatief goedkoop is ten opzichte van andere sport- en vrijetijdsverenigingen, kan het betalen van contributie voor sommige ouders een knelpunt zijn. Bij een laag inkomen kan beroep worden gedaan op het Kindpakket van de gemeente Hilversum. Hiermee wordt gezorgd dat alle kinderen bij een vereniging actief kunnen zijn.

Opzeggen lidmaatschap
Stoppen met scouting? Dat vinden wij natuurlijk ontzettend jammer! Het opzeggen of afmelden van het lidmaatschap kan te allen tijde; Scouting Heidepark hanteert geen officiële opzegtermijn. De afmelding kan per e-mail worden doorgegeven bij de Leiding van de betreffende speltak. De afmelding gaat pas in per het volgende scoutingseizoen, ook al komt het lid niet meer naar de opkomsten. Scouting Heidepark restitueert geen contributie wanneer een lid opzegt.

Lid worden

Als je interesse hebt om lid te worden raden we je aan eens langs te komen tijdens een opkomst. Scouting moet je nu eenmaal doen om het te leren kennen. En voor de drie eerste keren is dat bij ons altijd gratis en vrijblijvend!

Op dit moment is er niet direct plek bij de Welpen. Er wordt een wachtlijst gehanteerd. Lees hier meer over onze wachtlijst. Neem gerust contact met ons op voor vragen over de wachtlijst en/of inschrijving!

Naam*:

Emailadres*: