Wachtlijst

Scouting is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Geweldig natuurlijk, maar helaas zit daar ook een minder leuke kant aan. Door de grote toename in geïnteresseerden zijn we helaas genoodzaakt een wachtlijst te hanteren en komt niet iedereen in aanmerking voor een plekje.

Scouting Heidepark heeft de luxe van een relatief groot leidingteam. Daardoor hebben we plaats voor een vrij grote groep leden die goed en persoonlijk begeleid kunnen worden. Omdat we die persoonlijkheid willen blijven bieden, is het wel noodzakelijk dat we een wachtlijst hanteren bij Scouting Heidepark.

Voor kinderen van 9 jaar en ouder is de situatie nu zelfs zo dat de kans groot is dat zij te oud zijn voor de Welpen (7-11 jaar) voordat er een plekje beschikbaar komt. Bij de Scouts (11 – 15 jaar) stromen er weinig externe leden binnen, omdat zij ruimte in hun speltak moeten houden voor de doorstroom van Welpen.

Daarom is er voor gekozen om bij de Welpen voor nu geen nieuwe inschrijvingen op de wachtlijst toe te laten van kinderen ouder dan 9, omdat wij niet de garantie kunnen geven dat zij überhaupt aan een plekje kunnen komen. Zij kunnen wel op de wachtlijst van de Scouts, maar de kans is daar kleiner dat er een plek vrij komt.

Hoewel de wachtlijst in principe op basis van inschrijfdatum verloopt, houdt de leiding zich het recht voor om naar eigen inzicht uitnodigingen te versturen op basis van leeftijd, om de balans in de speltak te kunnen behouden. Daarnaast krijgen broertjes en zusjes van bestaande leden voorrang op de wachtlijst.

Neem contact met ons op voor meer informatie.